علتهای کم شنوایی

بهمن ۲۹, ۱۴۰۲
علتهای کم شنوایی کدامند؟

بررسی علتهای کم شنوایی از بیماری ها و خطرات منجر به افت شنوایی

افراد دیابتی دو برابر افراد عادی در معرض کم شنوایی هستند لذا باید همیشه قند خون خود را کنترل و تنظیم کنند.

بعد از اینکه از محیطهایی مانند عروسی و کنسرت و.. بیرون میایید گوش وزوز میکند یا سوت میکشد.
اگر گوش به مدت طولانی در معرض این صداها باشد موجب آسیب رساندن به سلولهای گوش میشود.
هرچند بعد از مدتی وزوز از بین میرود ولی آسیب وارد شده به گوش و اثرات آن باقی میماند.

مغز و گوش با عصب هایی به هم متصل میشوند، اگر توموری در مسیر این عصب ها باشد، موجب کم شنوایی و سایر بیماریهای شنوایی میشود.
همیشه این تومورهای موجب افت شنوایی نمیشوند ولی گاها مشاهده شده است.

اگر هم کم شنوایی داشتید هم سرگیجه، حتما به پزشک مراجعه کنید تا از آسیب های آتی جلوگیری کنید.

بعضی مشاغل و فعالیتها فشار زیادی به پرده گوش وارد می آورند، مانند شنا و پرواز با هواپیما و پاراگلایدر و غواصی
در این موارد فشار بر گوش حس میشود و کاملا طبیعی است، اما اگر این فشار بدون مقدمه و دردناک باشد خطرناک است و باید به پزشک مراجعه کنید.
زیرا خطر افت شنوایی و کم شنوایی وجود دارد.

ضربه به سر که ضربه به گوش را هم با خود به همراه دارد، بعضا منجر به مشکلاتی میشود که غیرقابل برگشت است.

این ضربه ممکن است منجر به ناشنوایی شود ( پرده گوش پاره شود ) و یا در گوش میانی اختلال ایجاد کند.
ضربه به سر بعضا موجب خارج شدن مایعی از گوش میشود که در این صورت حتما ناشنوایی را به دنبال خواهد داشت.

عفونت گوش موقتا باعث درد، تورم، خارج شدن مایع از گوش و کم شنوایی میگردد.
اگر گوشتان عفونت کرد باید به پزشک مراجعه کنید تا عفونت درمان شود.
چون با عفونت طولانی مدت گوش به خصوص در کودک ها، صدمه جبران ناپزیری همچون ناشنوایی را به دنبال خواهد داشت.

اگر گوش خود را زیاد تمیر میکنید و عادت دارید جرم گوشتان را درآورید، این امر باعث فشرده شدن موم گوش در اطراف پرده شده و میتواند موجب افت شنوایی یا تشدید شنوایی شود.

فشار خون بالا و کلسترول بالا و بیماری های قلبی موجب جریان خون نامناسب در بدن شده و میتوانند به گوش شما آسیب برسانند.

بعضی داروهای سرطان و عفونت میتوانند موجب کم شنوایی یا ناشنوایی شوند.
مصرف آسپرین با دز زیاد و داروهای درمان التهاب غیر استروئیدی مانند ناپروکسن نیز موجب وزوزکردن گوش و حتی ناشنوایی میشوند.

معمولا جرم گوش مشکلی به وجود نمی آورد، و این جرم کاملا طبیعی است، اما افرادی که جرم گوششان بیش از حد است،
این جرم گوش غیر معمول میتواند منجر به افت شنوایی و یا ناشنوایی شود.
جرم گوش قابل درمان و پیشگیری است، برای درمان و پیشگیری با کلینیک تخصصی شنوایی سنجی مراجعه کنید.

بعضا مشاهده شده که افرادی در یک یا هردو گوش بدون هیچ دلیلی دچار کری ناگهانی میشوند.
برای درمان این مشکل باید سریعا اقدام نمود و به پزشک متخصص گوش حلق بینی مراجعه کنید.
پزشک متخصص با تجویز داروها به درمان شما کمک میکند اگر سریع اقدام نکنید کری بعد از دو الی 4 هفته دائمی خواهد شد.

برو به صفحه اول سایت

اینستاگرام